czwartek, 19 września 2013

Chlebek zmieniający życie - samo zdrowie

Na przepis ten trafiłam niedawno z powodu poważnych dolegliwości jelitowych. Musiałam przejść na specjalną dietę pozbawioną m.in. wszelakich mąk. Chlebek nie dość, iż okazał się zbawczy na moje w/w jelita, to jeszcze jest mega smaczny (zwłaszcza polecam ziarnożercom jak ja ;-)).
Przepis bardzo prosty do wykonania, zajmuje niewiele czasu przygotowanie. Natomiast w późniejszym etapie wymaga jedynie odrobinki cierpliwości.



Polecam w diecie bezglutenowej oraz diabetykom, w sumie każdemu dbającemu o zdrowie człekowi. Składa się z dużej ilości ziaren, mojego ulubionego "złotego lnu" (siemienia lnianego) oraz mego kolejnego faworyta, którego odkryłam niedawno: oleju kokosowego, którego właściwości są wręcz piorunujące.
Chciałabym dodać, iż chlebek zawiera same dobroczynne składniki dla naszego zdrowia. Jestem uradowana, iż można zjeść coś smacznie i dodatkowo dowartościować swój organizm w szereg składników mineralnych i witamin.


A więc przystąpmy do konkretów:
Składniki suche:
  • 135 g ziaren słonecznika łuskanego,
  • 90 g siemienia lnianego w ziarnach
  • 65 g migdałów lub orzechów laskowych
  • 4 łyżki babki płesznik (gdy robiłam pierwszy raz zastąpiłam ją mielonym siemieniem)
  • 145 g płatków owsianych
  • łyżeczka soli
Składniki mokre:
  • 350 ml wody
  • 4 łyżki oleju kokosowego
  • łyżka syropu klonowego
PRZEPIS
  1. Wymieszać osobno w dwóch miskach składniki mokre i suche, następnie połączyć razem.
  2. Masę przełożyć do prostokątnej keksówki ok. 25 cm długości, następnie owinąć folią spożywczą. Odstawić na minimum 2 godziny (lepiej dłużej).
  3. Pieczemy 20 minut w nagrzanym piekarniku do 175 stopni.
  4. Po tym czasie wyciągamy chleb z formy i pieczemy następne 40 minut w 175 stopniach.
  5. Po wyjęciu czekamy do całkowitego ostygnięcia.

Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi wpisami:
Złoty len - siemię lniane
Odchudzający olej - masło kokosowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz