piątek, 4 października 2013

Zdrowe słodziki - ksylitol i stewia

Z natury troszczę się o moją rodzinę, widząc przerażający model odżywiania społeczeństwa szukam zdrowszych alternatyw. W mojej spiżarce obowiązkowo znajduje się cukier z brzozy o obniżonej wartości kalorycznej -40% zwany ksylitolem oraz syrop klonowy, który mimo, iż tuczy jest zdrowy ze względu na swe dobre składniki.
Dodatkowo na próbę zakupiłam ostatnio stewie w proszku i w płynie, niestety nie przetestowałam jej jeszcze, ale na pewno podzielę się opinią.
Ksylitolu używam do wszystkiego, co ma być słodkie, także do przetworów.
Znacząca różnica z cukrem: zarówno ksylitol jak i stewia mają właściwości antygrzybiczne, idealne dla zachowania prawidłowej mikroflory bakteryjnej organizmu.
Ksylitol kupuje na allegro w cenie ok. 36 zł/kg.
Aktualizacja!
Stewia rozdziewiczona, użyłam jej do pączusiów i póki co jestem za! Nadała odrobinę słodyczy, nie była ani gorzka (takie miałam obawy po znalezionych informacjach na forach).
Zachęcam do zapoznania się z moim postem konfitura brzoskwiniowa z ksylitolem oraz pysznymi pączusiami ze stewią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz