piątek, 20 września 2013

Konfitura brzoskwiniowa 100% z ksylitolem i pektyną



Jako miłośniczka zdrowego odżywiania i domowych przetworów (głównie tych lekko słodkich) postanowiłam dziś zrobić pyszną konfiturkę brzoskwiniową z ksylitolem i pektyną. Bez konserwantów i dżemfixów. Oczywiście brzoskwinki są dość słodkie, więc można nie dawać wcale cukru. Osobiście dodałam cukier, ponieważ często moje dżemiki idą do placków... a ja mam tendencję unikania cukru (soli zresztą też), po dodaniu dżemiku z cukrem zawsze jest choć odrobinkę słodszy ;-).
Ksylitol ma obniżony poziom kalorii, poza tym jest idealny dla diabetyków!


Składniki:

  • 2 kg brzoskwiń bez pestek
  • około 200 g ksylitolu
  • 30 g pektyny
Przepis:
  1. Brzoskwinie myjemy.
  2. Kroimy na większe kawałki (lub jak kto woli).
  3. Zagotowujemy w sporym garnku wraz z ksylitolem.
  4. Dodajemy pektynę i dalej zagotowujemy ciągle mieszając koło 5 minut.
  5. Konfiturę nakładamy w słoiczki.
  6. Zakręcamy i odstawiamy do góry dnem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz